Mariusz "Izanagi" Kostrzewski

tarot[6]the lovers, 2008, tusz na papierze do pasteli, 32,5×45 cm.
tarot[6]the lovers, 2008, ink on paper for pastel

Młody artysta Mariusz Kostrzewski w swoich rysunkach i grafikach wyraża ekstatyczną gejowską erotykę. Czyni to poprzez nawiązania do różnych historycznych stylów związanych z dekadencją i rozbuchaniem wyobraźni. Secesyjna linia i kwiaty, katolickie perwersje, japońska manga, pogański Rzym, faszystowski fetyszyzm składają się na imaginarium, z którego czerpie artysta. Jego płynna i kapryśna kreska rysuje męskie ciała, ich uczuciowe i seksualne splątanie w dekoracjach z różnych epok. U Kostrzewskiego cudowna jest gra z katolickim symbolizmem krzyża i świętości, który staje się erotycznym gejowskim kodem. Czyż współcześnie księża nie są ikonami seksualnej perwersji?

fragmenty tekstu z książki ART PRIDE. Gay Art from Poland. Polska sztuka gejowska Pawła Leszkowicza, tłumaczenie: Marcin Łakomski.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The young artist Mariusz Kostrzewski’s drawings and prints express ecstatic gay erotics by reference to different historical styles associated with decadence and excesses of imagination. Art nouveau lines and flowers, Catholic perversions, Japanese manga, pagan Rome, fascist fetishism make up the artist’s imaginary. His flowing wily lines trace male bodies in emotional and sexual entanglements, setting them in the trappings of past eras. Kostrzewski plays wonderfully with the Catholic symbolism of the cross and the sacrum, turning them into erotic gay codes. Aren’t contemporary Catholic priests icons of sexual perversion?

text excerpt from ART PRIDE. Gay Art from Poland. Polska sztuka gejowska by Paweł Leszkowicz,
translation: Marcin Łakomski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 

copyright for this website © 2010 by abiekt.pl | design by insight